CANON/NIKON

Kan inte bestämma mig om jag ska köpa: Nikon D3100+18-200mm Tamron (bättre objektiv) eller Canon eos 500D+18-55mm IS (orginal objektiv) men det lutar åt Canon. Pratat lite med dom som fotar mycket bland mina kompisar och dom tycker också Canon. vi har ju en nikon redan så känns lite som att man ska köpa canon isf, men det är upp till en själv. Men Canon 500d kommer inte finnas jättelänge att köpa mer så måste köpa den snart isf.
Nog om det. Påväg hem frånm marsstrand så åkte vi till en fotobutik i möndal som heter Erikssons foto och är väldigt duktiga på kameror så fick mycket förklarat och var som passar mig bäst och så vidare. Sen hem och äta middag och så, efter det satte jag mig vid datorn (som vanligt) och kollade på dessa två kameror. Mamma kommer hem imorgon på förmiddagen så då ska vi nog åka ut med båten med familjen&kusinerna! mysigt! Så då kan jag ju också prata med mamma vad hon tycker angående kamera. På torsdag ska jag och mamma förmodligen gå och shoppa, ni vet kusinerna i usa. kul! Och sen på söndag åker vi till österlen med släckten (på pappas sida). Så det blir vi, sjöberg (hanna,sofia,inger&david) , almberg (sara,per&maria) och farmor&farfar :D det är lika mysigt varje gång! Kommer fota mycket där nere också! Och så åker vi kanske till Ystad över dagen för det är ganska nära (typ 45-60 minuter i bil tror jag). Kram / L ♥
Båda bilderna tagna med Nikon D3100 (original objektiv)

Kommentarer
Postat av: Matilda Petersen♥

jag tycker nikon !

2011-07-26 @ 22:23:55
URL: http://nikoncanon.webblogg.se/
Postat av: Lina♥

Matilda: Tror just nu faktiskt att det blir en nikon för det är mycket mer prisvärd och ett grymt bra objektiv är det till den !

2011-07-27 @ 16:14:24
URL: http://linaengelbrektssons.blogg.se/
Postat av: Matilda Petersen♥

ja , jag har objetivet 18-105 !

men jag ska köpa något nytt objektiv nu !oui

2011-07-28 @ 16:30:40
URL: http://nikoncanon.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0